lördag 12 september 2009

Dag 31 - Måluppfyllnadsgrad 39% (11,7kg/30kg)

Idag är jag väldigt nöjd med min motion! Jag cycklade 8 km (40 min) till "Klitterbadet" i Falkenberg (Skrea). Där har dom en jättefint träningscenter med bla. en 50 meters saltvattensbasäng som håller 28 grader.

Jag startade med 30 minuters solning, efter det blev det 30 minuter simning. Sedan var det skönt att hasa ner i de skålformade sittplatserna i ångbastun som dessutom hade menthol i luften. Otroligt friskt och avkopplande efter simningen! Sedan cycklade jag 8 km hem igen. Tyvärr var det kraftig motvind så det blev extra kämpigt och tog lite längre tid (50 min).

Allt detta tog ca. 3 timmar, men det kändes som ett ganska varierat och kul träningspass. Detta får nu bli det nya lördagsnöjet, startar man kl. 10 så är man ju klar kl. 13 - helt OK! Nu måste jag bara fortsätta utveckla mitt motionsschema som jag håller på med.

1 kommentar:

  1. Imponerande! Nu måste jag sätta igång jag med! Det är ju så skönt bara man kommer igång.

    SvaraRadera