fredag 11 september 2009

Dag 30 - Måluppfyllnadsgrad 37,7% (11,3kg/30kg)

Ja, då har det gått en månad sedan start, och -11,3 kg får man väl ändå vara ganska nöjd med. Men det är ju fortfarande +18,7 kg som skall bort, men då har jag ju 6 månader på mig. Ungefär 0,8 kilo i veckan måste bort om jag skall klara mitt mål. Bäst att man håller koll på detta så att man inte skjuter på det mer och mer och skall gå ner 10 kilo sista kvällen (!) - lite jobbigt kanske :-)

Dagens motion blev en halvtimmes promenad i Olofsbo (poängpromenaden utan frågor). I morgon planerar jag för att ta mig till Klitterbadet i Falkenberg för att simma, minst en halvtimme. Simmning känns som en ganska bra träningsform för mig just nu, det ger lite lagom träningsvärk i hela kroppen. Just nu planerar jag att simma varannan dag ett tag framöver. De dagarna som jag inte simmar blir det promenader. Längre fram får vi se vad nästa utmaning blir, förmodligen någon annan typ av träningspass på Kristinedal.

1 kommentar:

  1. Tips...
    kan du inte ta ett kort på dig själv efter -15 kg??
    Vi kan ju jämföra med "dag 3" kortet, menar jag bara :-)

    Motionen kommer göra att du LÄTT klarar 0,8 kg p/vecka.
    No worries!

    Kram Maddie

    SvaraRadera